Review Skala Slaves To Fashion og Audrey Horne 30.august Karmøygeddon

Lørdag 30.august var det endelig tid for Karmøygeddon arrangement igjen, og denne gangen var det litt ekstra-det var nemlig første konsert på Skala (gamle Bestastuå) og det var derfor spennende å gå på konsert og se hvordan ting fungerte.

Jeg har igjen vært så heldig å få bruke bilder fra Karmøygeddons eminente «husfotograf» Jørgen Freim og jeg vil på det sterkeste anbefaler at Dere etter å ha lest dette tar og joiner ham på facebook og ser alle de flotte bildene hans der: Freimen

SKala:
Skala var bra- jeg liker at de har en helt adskilt pub-del hvor man kan ta pauser, møte opp tidlig osv -dette var litt verre på Jimmy legs hvor alternativet var å gå ut dersom man hadde behov for litt pause av en eller annen grunn. Lydsystemet virket å være bra uten at jeg har innsikt nok til å vurdere dette mer enn min opplevelse av lyden. Selve konsertdelen var større enn Jimmy Legs men betraktelig mindre enn Byscenen- når det er sagt var det såpass sjelden byscenen ble fyllt opp at det er kanskje like greit. med f.eks 150-200stk vil dette oppleves som intimt men ikke trangt, der Byscenen var «tom» og Jimmy overfyllt med omtrent samme antall. Blir spennende å se hva som skjer fremover, det er flere konserter her de neste 2 månedene jeg skal på!

Slaves To Fashion
Slaves to fashion har jeg sett en gang før, det tidligere i år og jeg likte det da. De spiller en musikk jeg har litt vanskelig for å sette i bås, det er i grenselandet mellom hardrock og metal etter min mening med hovedtrykk på metal. Nokså straight forward hovedsaklig, jeg syns gutta var hakket bedre samkjørt denne gangen (ikke at det var noe stort problem forrige konsert heller forøvrig) og det låt bra. Vokalist Thor A.Sjøen imponerer må jeg si og det blir spennende å se om han får enda større utfordringer fremover, for om jeg skal sette fingeren på noe med opptredenen må det være at jeg gjerne hadde sett litt mer variasjon-eller kanskje jeg skal kalle det særegenhet- i låtvalget. Nå er bandet nokså ferskt slik jeg forstår det, ihvertfall med dagens besetning og det blir spennende å følge dem fremover- om ikke før får vi ihvertfall se dem på Karmøygeddon 2015! Bra oppmøte var det når de startet litt før halv elleve, og god stemning blant publikum.

Slaves To fashion Foto:Jørgen freim

Slaves To fashion Foto:Jørgen freim

Audrey Horne
Audrey Horne så jeg første gang i 2013 på Karmøygeddon Arctic -og jeg elsket det! Det gjorde jeg denne gangen også, og jeg vet ikke om jeg skal si så mye annet enn at denne harde rett frem musikken er akkurat hva jeg liker på konsert. Det skader heller ikke at vokalist «Toschie» er strålende energisk på scenen, og det var ikke langt fra at det-bokstavelig talt- ble litt lavt under taket for ham på Skala! Nok en strålende konsert fra Audrey Horne altså, bare å tenke på neste booking av denne gjengen for dette er pur live-klasse! Jeg hører gjerne «Pretty Little Sunshine» flere ganger og jeg er IKKE alene!

audrey horne haugesund

Audrey Horne Foto:Jøregn freim

Takker arrangører, Skala og selvsgat bandene og resten av publikum for en fin kveld!!!